Mobile Vikings schudt de telecommarkt weer grondig door elkaar.

Client

Mobile Vikings

Year

2022

Delivery

Lorem ipsum
Dolores sanet

Awards

D&AD Shortlist
CCB Silver
Clio Award Bronze

We lanceren eigenlijk Mobile Vikings 2.0

Mobile Vikings schudt de telecommarkt weer grondig door elkaar. 14 jaar geleden bestormden ze de mobiele markt met betaalbare data voor alle Belgen. Nu verovert het merk nieuw grondgebied met de uitrol van hun eigen vast internet.

“We lanceren eigenlijk Mobile Vikings 2.0. Naast ons lang bestaand mobiel aanbod kan de consument nu ook vast internet bij ons afsluiten. En dat tegen topsnelheid, superscherpe prijzen en onze unieke ‘Vikings-first’ klantenservice. Zo’n belangrijke uitbreiding van ons aanbod verdient een lancering die met de nodige power binnenkomt. At-thetable begreep de omvang van het project, en deed er in de creatie nog een schepje bovenop”, aldus Maarten Raes, lead sales en marcom bij Mobile Vikings.

‘Mobile Vikings knalt het volledige internet door je kot’. Met de nadruk op ‘knallen’. Want zowel in video, (D)OOH als radio wordt de kijker, net zoals het hoofdpersonage van de tv-spot, overdonderd door een massa die recht uit het internet komt gestormd. We zien als het ware het volledige internet de revue passeren: referenties naar games, video calls, online shopping, memes maar ook social media en uiteraard streaming tot zelfs porno. (Van horen zeggen, toch.)

“Het was een uitdaging om al de verschillende stijlen van de gekozen referenties met elkaar te mixen, in één visueel impactvol geheel”, legt Girbe Bogaerts, art director bij at-thetable, uit. “Productiehuis KXRXT, onder leiding van Thomas Hofman, ging met ons deze uitdaging aan. Zonder af te wijken van de typische Mobile Vikingsstijl, creëerden we samen met de Londense regisseur Greg Barth een campagne die knalt!”

Client

Mobile Vikings

Contacts

Maarten Raes

Creative Director

Sebastien Van Reet

Copywriter

Lukas Vos

Art Director

Girbe Bogaerts

Account Director

Julie Standaert

Strategy

Jorian Vanvossel

Head of Design

Thomas Ploem

Agency Producer:

Karen Strypens

Film Production Company:

KXRXT

DOP:

Piet Deyaert

Executive Producers

Bram Coppens
Thomas Hofman

Producer:

Sabrina Terrin

VFX

StatisVFX

Online Post Production:

FramesPostProduction

Music & Sound Production Company:

Sonhouse